Lista marzeń i ja

Witaj, nazywam się Basia Bartczak, a Ty właśnie znajdujesz się na stronie mojego bloga. Dzięki podróżom realizuję swoje marzenia, a mam ich całe mnóstwo. Najbardziej aktualne wpisałam na listę – niech służy – być może znajdziesz na niej inspirację dla siebie, a może przyjdzie ci do głowy myśl, jak ja mogłabym zrealizować swoje marzenia? :-)))) Niech nam się dzieje – o to w życiu chodzi! :-)))  Czytaj dalej

Reklamy
Categories: Blog

Z Sanillana del Mar

Dzień 12 – Idę i idę

Dziś robię 16 km. Nawet fajnie, bo wczoraj nieco odpoczywałam nie robiąc za bardzo nic. Ciało domaga się ruchu. Serio, nie sądziłam, że którykolwiek osiągnę ten stan. Myślę luźno nad trasą Inków. I planuję powoli wypad do Ameryki Południowej, żeby i tam przejść słynnym szlakiem. Tymczasem idę zjeść tapas. Jak to sobie przyrzekam – jestem tu i teraz:)

Categories: Hiszpania, Santiago de Compostella | Tagi: , , , , , , , , | Dodaj komentarz

Pierwsze dni w drodze

Dzień 1 Bilbao – La Arena

Pierwszy dzień – głowa mówi”nie”. To trochę tak, jak ze skokiem ze spadochronem. Spóźniona reakcja. Co ja tu właściwie robię? I po co mi to było? Przecież wszystko jest ok… Tak sobie myślałam w drodze.

A co najtrudniejsze? Ciężar plecaka. Buty mam fajne, ubranie bdb. Za to ciężko na plecach. Piecze. Boli. Taki krzyż plecakowy. To utrudnia. Myślę o naszym historycznym Jezusie i o krzyżu. O metaforach. O intencjach. I już wiem, że ta droga będzie pełna nowych doznań.

Dzień 2 La Arena i dalej

Wszystko mnie drażni. Oddzywa się znów moja głowa i tysiące myśli. Zawodowo mimo urlopu też się dużo dzieje – przez telefon negocjuję umowę z klientem, a ze względu na czas muszę odmówić wsparcie koleżance po fachu. I to wszystko dzieje się jednego dnia.

Trzymam nerwy na wodzy, bo przypominam sobie słowo, które dałam samej sobie, że dam się ponieść dobrej energii, sytuacji inie będę walczyć z niczym i nikim:) Niech to. Zobaczymy, co mi wyjdzie z takiego zaufania…:)

Dzień 3 – Dojść do Castro Urdiales

Nie myślę o niczym innym, tylko o tym, jak tu wejść na te górę przede mną i nie zemdleć w drodze. Nadal pracuje głowa. Patrzę na boki, w głębokie rowy i jakimś cudem mam wrażenie, że zaraz znajdę plik pieniędzy. Skąd mi się biorą takie myśli? Fajne takie obserwacje samej siebie. Zapisuję myśli.

Categories: Blog | Dodaj komentarz

Do Bilbao

Cuda się zdarzają. I to już na początku drogi… jeszcze przed wyjazdem, na lotnisku znajduję torebkę z dokumentami jakiejś Pani z Arabii Saudyjskiej lecącej do Szwajcarii. Właścicielka się znajduje. Uff.

A w Bilbao mimo wcześniejszej rezerwacji indywidualnego pokoju, pokoju nie ma. Za to jest pomyłka w systemie. Nocuję za free. Jestem gościem hostelowym. Wszyscy przepraszają po dziesięć razy. Wysypiam się w tzw. czwórce. Na górnym łóżku.

Przed dalszą wyprawą zwiedzam miasto, z olbrzymią pajęczycą przed muzeum Guggenheima, niesamowicie pięknym starym ryneczkiem, jem pierwsze tapas i wypijam małe piwo. Dla spróbowania lokalnych dobroci. Pewnie będę dobrze spać. Dobranoc.

Categories: Blog, Hiszpania, Santiago de Compostella | Tagi: , , , , , | Dodaj komentarz

Niedługo o Japonii

Już niedługo będę miała przyjemność opowiedzieć mieszkańcom Oleśnicy o moim intensywnym i bardzo aktywnym pobycie w Japonii. Dla tych, którzy chcieliby posłuchać nieco o Japonii, dla tych, którzy się tam wybierają lub dla tych, którzy byli i chcieliby podyskutować o przeżyciach, a także dla tych, których ciekawi, jak podróże można połączyć z pracą i jak się ma Japonia do Polski jest to event na pewno do polecenia.

A godna naśladowania jest akcja Biblioteki i Forum Kultury w Oleśnicy „Z BiFK przez świat” – uwielbiam opowieści z dalekich podróży moich kolegów i koleżanek po fachu! Właśnie podczas takich spotkań nabieram najwięcej chęci na kolejną eskapadę:) Zapraszam serdecznie już w październiku!

Categories: Blog, Filozoficznie, Gesty, Japonia, Kobiety, Kraje, Marzenia, Miasta, Oleśnica, Polska, Rady i wskazówki dla podróżników, Zawodowo | Tagi: , , , , , , , , , , , , | Dodaj komentarz

Teschellingen – raj na ziemi (w NL!!!)

Od czasu do czasu mam wyrzuty sumienia. Miewam je i to nie ze względu na to, że wtrąbiłam całą czekoladę, a potem zagryzłam ją snikersem, choć teraz przychodzi mi do głowy, że może powinnam? Wyrzuty sumienia mam ze względu na to, że zaniedbuję bloga. Kurczę jak to jest, że czas mi się jakoś skurczył? Wszystko jest ważne: strona www (zerknij na http://www.eifid.com), projekty, planowanie i prowadzenie szkoleń, spotkania, picie kawy i patrzenie w okno, ale i jest też leżenie na słońcu. I właśnie ta ostatnia czynność bardzo mi się podoba. Lato to moja pora. Jestem fanką słońca, plażowania, ciepła i wszystkich aktywności z tym związanych. Oby ich jak najwięcej odbywało się na dworze (poproszę). W tym gorącym czasie odwiedziłam jedną z holenderskich wysp – Terschellingen. Spodziewałam się, że będzie to jedna z tych wysp, na których znajdę się ja i milion turystów. Natomiast stało się zupełnie odwrotnie. Czytaj dalej

Categories: Blog | Dodaj komentarz

Urodziny! Birthday! (PL/ENG)

urodzinyKochani, wszystkim WAM bardzo dziękuję za życzenia urodzinowe, za to, że byliście ze mną, za pamięć, za wszystkie wiadomości, kontakt i za tyyyyle miłości – w szczególności w moje 40ste urodziny! Pobiliśmy chyba moje wszelkie rekordy życzeniowe w mediach społecznościowch. Tego jeszcze u mnie naprawdę nie było – ponad 200 wpisów!!! Dla mnie to wielkie WOW! Nie ma co, impreza się ciągnie od piątku 30stego i zapewne będzie trwała do 30 czerwca 2019. I tak ma być – z inspiracją, przyjemnie i do przodu. I dlatego nie mogę doczekać się kolejnych 358 dni! I dalej jakoś pomimo wieku stojąc na głowie ściskam każdego z was z osobna serdecznie i cmokam mocno!

 

Beloved, thank you all for your birthday wishes, for being with me, for remembering about me, for all the news, for connecting and for the love – especially on my 40th birthday! We probably hit a record in social media – over 200 entries !!! For me it’s a big, big WOW! The birthday party continues and probably will last until June 30, 2019. I´m excited about the coming 358 days! And I hug each one of you and send a kiss – regardless the age… still up side down:)
Categories: Blog | Dodaj komentarz

Praca i podróże – jak to miło dzielić się wiedzą

Ostatnio odkrywam coraz bardziej wielką frajdę, jaką daje mi dzielenie się wiedzą o mojej pracy z ludźmi, którzy chcieliby robić to samo co jak, a mianowicie pracować jako trener_ka międzykulturowy_a.  Tak powstał pomysł na serię webinarów o tym, co najważniejsze w tym działaniu. I jakie fajne narzędzie – webinary można robić z każdego miejsca na ziemi, zatem to kolejny przykład na to, że podróżowanie i pracę można łączyć:)

Za tydzień już następne spotkanie – jeśli masz godzinę czasu dn. 14 czerwca 2018r. o godzinie 19:30, to połącz się z nami i posłuchaj, o co chodzi w mojej pracy i co takiego musisz wiedzieć! Wydarzenie jest całkowicie bezpłatne, a zarejestrować można się klikając po prostu w ten link: https://goo.gl/WPcsbZ 

Categories: Blog, Zawodowo | Tagi: , , , , , , , , , , , | Dodaj komentarz

Ręka, noga, reszta na ścianie… Czyli niech mnie kule biją i ja w 2017

Proszę Państwa szanownego, dawno mnie tu na blogu nie było. A szkoda, bo przecież dzieje się tyle rzeczy. Rozmyślam znów dziś nad tym, jak to przyjaciołom składam życzenia urodzinowe. „Podróży dalekich i bliskich”. Bo wiem, że podróżować lubią. Ja sama w ostatnim niecałym roku przebyłam ich znów wiele. Nie zamierzałam, a jednak. Niektóre z nich niespodziewane i do zakwalifikowania jako podróże po szpitalach. Nie wiem dokładnie, co, ale działy się dość dziwne sytuacje, którym dziś daję upust i pokazuję światu dowody w postaci zdjęć. Jest międzykulturowo, bo placówki jak zwykle odpowiedziałam w różnych krajach. A dziś się dzielę nagraniami. Niech mnie kule biją!WP_20150319_014 Czytaj dalej

Categories: Blog, Filozoficznie, Wyczynowo sportowo, Zdrowie | Tagi: , , , , , , , , | Dodaj komentarz

Malta na tydzień. Wrażenia na dwa.

Nowe doświadczenia zbieram tym razem na Malcie. Trzy dni wolnego po bardzo udanym szkoleniu i co najmniej trzy atrakcje emocjonalne na dzień gwarantowane:)

Czytaj dalej

Categories: Blog, Malta | Tagi: , , , , , , , | 1 komentarz

Kiedy choinka? Jak to kiedy? Po Mikołajkach! :)

Amsterdam. I pytanie: Kiedy można kupować choinkę i rozpocząć przygotowania do Bożego Narodzenia? Proste, po tym, jak odjedzie Święty Mikołaj (Sintaklaas) i Czarny Piotrek (Zwarte Piet). Hmmm, wiem, wiem, też się zdziwiłam. Bo wiem, kim jest Mikołaj, ale nie za bardzo wiem, kim jest ten Czarny Piotrek i dlaczego jest czarny, a też co on właściwie robi z Mikołajem? I jest to dobre i uzasadnione pytanie. Ale zacznijmy od początku.

Czytaj dalej

Categories: Amsterdam, Blog, Holandia, Rzeki, Świątecznie i rytualnie | Tagi: , , , , , , , , , , | Dodaj komentarz

Blog na WordPress.com.